al-Mufti Shaykh Abdul ‘Aziz aali Shaykh: Het huwelijk is niet slechts lust, en de vrouw is niet slechts genot en plezier?
De nobele Shaykh, de Mufti van het comité van grote geleerden in Saudi Arabie, Shaykh Abdul Aziz ibn Abdullaah Aali Shaykh verklaarde dat het huwelijk niet slechts over lust gaat en het vervullen van de begeertes, maar het gaat over veiligheid en het samen leven en de stabiliteit.
En de Shaykh zei: Sommige van de Moslims hebben een verkeerd idee van het huwelijk, het begrijpend op een manier anders dan het in werkelijkheid is. Sommigen denken dat het huwelijk slechts gaat over het bevredigen van hun behoeftes. Dus ook al passen ze het geldige huwelijkscontract toe, is hun intentie geen stabiliteit of toevertrouwing, maar hij trouwt terwijl hij bij zichzelf bedacht heeft om haar weer te scheiden, betekenend dat hij zelf weet dat hij haar voor een specifieke tijd trouwt zelfs wanneer hij hier geen melding van maakt of het vast laat leggen.
Dus hij trouwt haar voor zijn begeertes voor haar en niet om rust en genegenheid bij haar te vinden, maar hij rekent haar slechts als een genotsmiddel. Dus hij staat constant op het punt om van haar te scheiden of haar voor een ander in te ruilen. Dus hij is een echtgenoot en tegelijkertijd mengt hij dit met de intentie van scheiding. En hij wil niets anders van de vrouw behalve genot.
Dit is misleiding van de vrouw en oneerlijkheid tegenover haar; en wanneer er een man naar zijn dochter toe kwam of zijn zuster en hij wist dat hij haar niet wou behalve voor dit doel, dan zou hij haar niet toestaan met haar te trouwen, maar wanneer het aankomt op de dochters van anderen dan doet hij wat hij maar wilt.
En dit is allemaal misleiding en oneerlijkheid en fraude en verraad. En om deze reden heeft de Islaam het tijdelijke huwelijk verboden: dit is om te trouwen voor een vastgesteld aantal dagen voor een overeengekomen tijdsperiode. Daarom werd dit verboden gemaakt door het kwaad wat er in schuilt.
Dus wat een persoon niet voor zijn eigen dochters wilt, dan zou hij het ook niet moeten willen voor de dochters van andere Moslims.
En er zijn sommigen onder de mensen die misschien reizen naar plekken om een huwelijk te zoeken voor een bepaald aantal dagen of maanden en hij denkt dat dit een(geldig) huwelijkscontract is en dit is allemaal gewoon voor hem, dus valt hij in zonde.
En er zijn sommigen die trouwen met meerdere vrouwen voordat de andere vrouwen van wie hij gescheiden is hun wachtperiode hebben afgemaakt. Dus hij zal het huwelijk aangaan met meer dan tien vrouwen in één maand zonder aandacht te geven aan het Islamitische legale (huwelijks)contract.
En sommigen van hen gaan reizen en trouwen tegen het normale systeem in en dan vallen ze in zondes of moeilijke situaties en misschien verlaten ze hun vrouwen of laten hen achter zonder terug te keren wanneer ze zwanger zijn geraakt of hun kind hebben gebaard, dus dit stelt de Moslim nakomelingen bloot aan gevaar. En sommigen geven niet om hun vrouwen of hun kinderen dus ontstaan en grote problemen als gevolg van dit verraderlijke huwelijk.
De Moslim moet goed inzicht hebben en hij moet zijn doel niet laten zijn om zijn begeertes te vervullen op een manier die niet in overeenstemming is met de Islamitische Wetgeving. En hij moet zichzelf sieren met de manieren van de Islaam, en hij moet kijken naar de dochters van andere mensen net zoals hij naar zijn eigen dochters en zijn eigen zussen kijkt, en hij moet de mensen in de positie plaatsen waar hij zelf ook graag in zit.
Daarom, wanneer een persoon het als toegestaan ziet om kwaad te doen tegen de dochters van anderen en om niet te gehoorzamen aan de Islamitische moraal, en hij wilt niet dat dit zelfde kwaad zijn dochters overkomt; Wat is dit dan voor tegenstrijdigheid? Waar is de balans, waar is de rechtvaardigheid?
Helaas zijn er sommige Moslims die toegestaan maken wat Allaah heeft verboden zodat ze binnen een paar dagen een aantal vrouwen trouwen, allemaal met de intentie om hen te scheiden, hiermee wat voordeel(van de vrouw) zoekend in de zomer of in de winter en daarbuiten, en de Islaam verbiedt dat. Daarom wil de Islaam dat we rechtvaardig/gematigd zijn in onze contracten, en dat we anderen in de positie van onze dochters en onze zusters zetten en dat we waarheidsgetrouw zijn in onze omgang met elkaar.
En de Shaykh zei: Sommige van de Moslims hebben een verkeerd idee van het huwelijk, het begrijpend op een manier anders dan het in werkelijkheid is. Sommigen denken dat het huwelijk slechts gaat over het bevredigen van hun behoeftes. Dus ook al passen ze het geldige huwelijkscontract toe, is hun intentie geen stabiliteit of toevertrouwing, maar hij trouwt terwijl hij bij zichzelf bedacht heeft om haar weer te scheiden, betekenend dat hij zelf weet dat hij haar voor een specifieke tijd trouwt zelfs wanneer hij hier geen melding van maakt of het vast laat leggen.
Dus hij trouwt haar voor zijn begeertes voor haar en niet om rust en genegenheid bij haar te vinden, maar hij rekent haar slechts als een genotsmiddel. Dus hij staat constant op het punt om van haar te scheiden of haar voor een ander in te ruilen. Dus hij is een echtgenoot en tegelijkertijd mengt hij dit met de intentie van scheiding. En hij wil niets anders van de vrouw behalve genot.
Dit is misleiding van de vrouw en oneerlijkheid tegenover haar; en wanneer er een man naar zijn dochter toe kwam of zijn zuster en hij wist dat hij haar niet wou behalve voor dit doel, dan zou hij haar niet toestaan met haar te trouwen, maar wanneer het aankomt op de dochters van anderen dan doet hij wat hij maar wilt.
En dit is allemaal misleiding en oneerlijkheid en fraude en verraad. En om deze reden heeft de Islaam het tijdelijke huwelijk verboden: dit is om te trouwen voor een vastgesteld aantal dagen voor een overeengekomen tijdsperiode. Daarom werd dit verboden gemaakt door het kwaad wat er in schuilt.
Dus wat een persoon niet voor zijn eigen dochters wilt, dan zou hij het ook niet moeten willen voor de dochters van andere Moslims.
En er zijn sommigen onder de mensen die misschien reizen naar plekken om een huwelijk te zoeken voor een bepaald aantal dagen of maanden en hij denkt dat dit een(geldig) huwelijkscontract is en dit is allemaal gewoon voor hem, dus valt hij in zonde.
En er zijn sommigen die trouwen met meerdere vrouwen voordat de andere vrouwen van wie hij gescheiden is hun wachtperiode hebben afgemaakt. Dus hij zal het huwelijk aangaan met meer dan tien vrouwen in één maand zonder aandacht te geven aan het Islamitische legale (huwelijks)contract.
En sommigen van hen gaan reizen en trouwen tegen het normale systeem in en dan vallen ze in zondes of moeilijke situaties en misschien verlaten ze hun vrouwen of laten hen achter zonder terug te keren wanneer ze zwanger zijn geraakt of hun kind hebben gebaard, dus dit stelt de Moslim nakomelingen bloot aan gevaar. En sommigen geven niet om hun vrouwen of hun kinderen dus ontstaan en grote problemen als gevolg van dit verraderlijke huwelijk.
De Moslim moet goed inzicht hebben en hij moet zijn doel niet laten zijn om zijn begeertes te vervullen op een manier die niet in overeenstemming is met de Islamitische Wetgeving. En hij moet zichzelf sieren met de manieren van de Islaam, en hij moet kijken naar de dochters van andere mensen net zoals hij naar zijn eigen dochters en zijn eigen zussen kijkt, en hij moet de mensen in de positie plaatsen waar hij zelf ook graag in zit.
Daarom, wanneer een persoon het als toegestaan ziet om kwaad te doen tegen de dochters van anderen en om niet te gehoorzamen aan de Islamitische moraal, en hij wilt niet dat dit zelfde kwaad zijn dochters overkomt; Wat is dit dan voor tegenstrijdigheid? Waar is de balans, waar is de rechtvaardigheid?
Helaas zijn er sommige Moslims die toegestaan maken wat Allaah heeft verboden zodat ze binnen een paar dagen een aantal vrouwen trouwen, allemaal met de intentie om hen te scheiden, hiermee wat voordeel(van de vrouw) zoekend in de zomer of in de winter en daarbuiten, en de Islaam verbiedt dat. Daarom wil de Islaam dat we rechtvaardig/gematigd zijn in onze contracten, en dat we anderen in de positie van onze dochters en onze zusters zetten en dat we waarheidsgetrouw zijn in onze omgang met elkaar.
Vertaald door door: Ismael al-Hollandie.
Engels bron http://www.troid.org/index.php?optio...9&Item id=300
Arabische bron: http://www.sahab.net/forums/showthread.php?t=354427
Engels bron http://www.troid.org/index.php?optio...9&Item id=300
Arabische bron: http://www.sahab.net/forums/showthread.php?t=354427
0 reacties:
Een reactie posten